Právník drifterem, tak se jmenuje série, kde jste mohli poprvé poznat našeho dalšího člena, který si pro vás otevřel svou 13. komnatu a není to nikdo jiný než Jakub Průdek.

Jak dlouho jsi členem týmu a jaký byl důvod stát se jeho součástí?

Všechno začalo seznámením se s Honzou Konečným (Ježkem), se kterým letos slavíme 10. leté výročí 😀 . Součástí přímo závodního týmu jsem se stal v roce 2020, tehdy jsem pomáhal Ježkovi v jeho dílně s administrativou a v rámci týmu jsem měl na starosti logistiku, tedy zajistit, aby bylo na závody vše naložené. Během závodů jsem byl po ruce hlavním mechanikům a především přezouval kola jezdcům. Následně v roce 2021 jsem se sám rozhodl stát jezdcem, proto jsem požádal Ježka, aby mne trénoval. V témže roce jsem se poprvé postavil na trať i jako závodní jezdec.

 

Dalo ti členství v týmu něco, co bys sám nedokázal nebo „neměl“

Především zkušenosti, jak se samotným řízením závodního auta, nastavením, tak i jeho úpravami a opravami. Dále nemohu opomenout ze začátku pronájem závodního i tréninkového auta a zapůjčení jezdecké závodní výstroje. A v neposlední řadě zázemí, vybavení, materiál na závodech i mimo ně.

Zkušenosti ty jsou nenahraditelné a sám bych je nezískal. Auta, jezdeckou výstroj, zázemí, vybavení, materiál to se dá zvládnout i vlastní cestou, ale je to o opravdu velkých finančních závazcích do začátku, které jsem díky týmu řešit nemusel, a do teď spoustu z nich řešit nemusím, čímž je pro mě tým nenahraditelný a za což mu velice děkuji.

 

Jak hodnotíš uplynulou sezónu?

Bohužel vinou zranění v roce 2022, následnou operací v roce 2023, kdy  se tyto problémy táhly téměř po celé tyto roky a také z důvodu stavby vlastního auta, jsem se závodů neúčastnil jako závodní jezdec. Situace však dovolovala se účastnit alespoň jako člen týmu, ale to bylo srdce trhající (že kluci mohou jezdit a já ne :D), proto jsem se zavodů raději  neúčastnil ani touto formou a od závodění jsem si dal pauzu.

 

Který závod byl pro tebe ten nejlepší a který naopak nejhorší?

Obě tyto zkušenosti se váží k Panenskému Týnci v rámci Mistrovství České republiky. Prve to byl závod, ve kterém jsem měl po celé tréninkové jízdy problém s vozem (myslím, že to tehdy bylo s řemenicí), nemohl jsem trénovat, ale kluci – především Luigi (Luďa Dobrozemský – náš mechanik) a Ježek předvedli heroický výkon a auto opravili. V závodě, který jsem ani nevěřil, že stihnu, jsem klukům tuto snahu chtěl vrátit pěkným výsledkem. Dle mého pohledu jsem měl dobře rozjetou první jízdu, ale vinou nedostatečného natankování se mi odlil benzín a po odjetí celé trati v závěrečném úseku, kdy již stačilo se doklouznout do cíle, mi zhasl motor a já skončil. Druhou jízdu jsem již v hlavě nezvládl tlak na výsledek a udělal jezdeckou chybu a tedy byl konec.

Po druhé to byl závod, kdy jsem se zprvu velice trápil s nastavením vozu, ale opět pomohl Luigi a Marťa Kralovič (ano, bratr Lumpa 😀 ) a po debatě jak bych si to představoval, mi vůz nastavili a já si tehdy dojel pro 3. místo v závodě v Mistrovství České republiky. Doposud nejkrásnější závodní moment 🙂

 

Už máš plány na novou sezónu?

Především již dostavět své závodní auto a zúčastnit se nějakého závodu/akce.

 

Co děláš ve svém volném čase?

Chodím na ryby 😀

 

Proč zrovna drift?

 Jak už jsem jednou řekl, protože závody do vrchu (i ostatní) jsou nuda 😀 . Abych řekl pravdu, jsem fanda motosportu od malička, avšak drifty mě absolutně nezajímaly, i když jsem věděl, že je Ježek jezdí, nikdy mě to moc nezajímalo, nebavilo, nechápal jsem je, ani jsem je chápat nechtěl. Stačilo však jet poprvé na závody a drifty mne naplno pohltily, ta atmosféra, to, že divák vidí na celou trať, že je v centru veškerého dění, ta akce, to Vás prostě pohltí!

 

Co je pro tebe nejtěžší v driftu?

Mít klidnou a chladnou hlavu.

 

Jaké byli tvoje pocity, když si stal poprvé na startu?

Z dnešního pohledu vím, že mé první pocity, když jsem stál poprvé na startu, byli ty nejhorší jaké jsem mohl v danou dobu se svými zkušenostmi, ale i obecně, mít a které mne pak na nějakou dobu negativně ovlivnili. Ty pocity byli namachrovanost, namistrovanost, malá sebereflexe.

 

Kdyby si měl čtenářům poradit čemu se mají v driftu vyvarovat a proč?

Pokud už jste závodníkem tak to souvisí s předchozí otázkou, především nebýt namachrovaný, namistrovaný, být naopak pokorný, sebekritický. Vyslechnout kritiku, přijmout ji, poučit se z ní. Být trpělivý, být učenlivý, nemyslet si, že umím a zvládnu vše, ale pořád se učit – z rad ostatních i svých vlastních chyb. Nebýt nervózní, mít klidnou hlavu. A především vždy myslet na svou bezpečnost i bezpečnost všech ostatních.

Pak taky pro všechny – nedriftujte po ulicích, mezi domy, u nákupáků, na kruháčích a podobně. Když už nic nevyvedete, tak tím nas*ete spoustu lidí, kteří na nás pak koukají skrze prsty, škodí to obrazu drift sportu u lidí. Je spoustu míst, na kterých si můžete legálně zadriftovat po dohodě s majitelem pozemku, je to o tom jenom se zeptat.

 

Proč je pro tebe drift víc než jiný motor sport?

Oproti jiným motosport odvětvím je drift zároveň i dovednost, která se musí naučit, trénovat, neustále zlepšovat. Když posadíme kohokoliv např. do rally auta a řekneme mu, aby zajel rally, tak ji zajede, sice poslední, nesplní například traťové limity, ale zajede ji, protože je to pořád klasická jízda dopředu, i když u profesionálů vyhnána do extrému. Ale drift je zároveň dovednost v řízení auta, která se musí naučit a stále zlepšovat. To mě na tom baví a proto je pro mě drift více!

 

Co ti dává do života závodění?

Myslím si, že jsem se stal lepším řidičem, než jsem byl. Jsem schopen lépe reagovat na krizové situace, lépe ovládat auto, než jsem byl schopen předtím. A taky jsem klidnějším řidičem, ve smyslu, že nemám potřebu jezdit rychle, blbnout, s někým se honit, či závodit, něco si na někoho dokazovat.

 

Jaké máš závodní auto?

BMW e36 v8, momentálně je však pořád rozestavěné a není bohužel stále hotové (ale snad již brzy :P)

 

V čem je jedinečné/lepší od konkurence?

Možná tak to, že díky své nedokončenosti a nekompletnosti má oproti konkurenci prozatím extra nízkou váhu 😀

 

Jaký máš největší zážitek ze závodů?

Odpovím trochu jinak. Mám spíše velký zážitek, který mne hodně ovlivnil v budoucím závodění. Jde o nehodu závodníka Davida Cibulky v Sosnové, kterou jsem tehdy měl přímo před očima. Tehdy jsem pochopil, že i drifty mohou být nebezpečné, že je potřeba mít neustále respekt z toho vozidla, snažit se auto mít pořád pod nějakou kontrolou, být pečlivý a vše si pořádně zkontrolovat než vyjedu na trať, dbát maximálně na svou bezpečnost i bezpečnost ostatních.

 

Kdy si měl pocit, že už to nedáš?

Vždy když začnu počítat kolik to vše stojí peněz 😀

 

Proč si myslíš že je dobré sponzorovat JEŽ& Drift TEAM?

Muži, ženy, děti rychlá auta milují, fotí se u nich, tyto fotky si následně dávají na své sociální sítě, ukazují je svým známým, dávají si je na tapety mobilních telefonů, sledují videa s vozy (závody) na sociálních a multimediálních sítích. A taková fotka/video auta je vždy spojeno s nějakým sponzorem na něm. A ti lidi to prostě vnímají, ať již přímo, či v nepřímo. Kolik lidí se vyfotí takto u billboardu, u televize s reklamou? Mám za to, že lidé mají tendenci reklamy typu billboardy, televizní reklamy automaticky přehlížet, v případě TV přetáčet, jsou na ně zvyklý, berou je jako něco otravného. Reklama na autě je přesný opak, zaujme více, lidi na ni nejsou zvyklí, vnímají ji, berou ji jako součást designu krásného sportovního auta. A vůbec neplatí, že ten sponzor musí být z automobilového odvětví. Stačí se podívat na Formuli 1, ti sponzoři jsou od internetových vyhledávačů, přes módní značky až po kosmetické značky, značky minerálních vod, antivirových programů atd. atd., protože platí to co jsem napsal výše a tyto společnosti to vědí. Navíc drifteři jsou zároveň i influenceři, lidi co je sledují, fandí jim, chtějí mít to co oni, nosit to co oni, používat to co oni atp. Drifty mají výhodu oproti například rally anebo závodům do vrchu, že člověk vidí závodníka s vozem, několikrát během celého závodu/akce, navíc ho vidí po celé trati. U rally, závodů do vrchu, je to jednou, dvakrát za den (dle etap za den samozřejmě) na cca tři sekundy, kdy kolem něj proletí v zatáčce. U okruhových závodů je to taky na pár sekund, když projede během kola okolo. V tomto mají drifty jedinečnou výhodu!

No a proč JEŽ& Drift TEAM? No protože je to největší a svým zázemím nejvíce nepřehlédnutelný tým 😀

 

Čím tě jako fanoušek mohu nejvíc naštvat?

Nerespektováním pokynů organizátora, vbíhání a stání na nebezpečných anebo nepovolených místech na trati (či mimo ni).

 

Čím tě jako fanoušek mohu naopak nejvíce potěšit?

Že všichni, kteří máte o drifty zájem, je nebudete sledovat jenom v tv , ale přijdete osobně ve velkém na závody/akce a uděláte bouřlivou kulisu kolem trati (na tribunách).

 

Jak by vypadalo tvé vysněné závodní auto/čím bys jezdil pro rohlíky?

Vysněné závodní auto pro drifty by byl určitě Ford Mustang GT (nové, ne veterán). Jakožto vysněné každodenní auto – líbí se mi velké americké auta, třeba RAM 2500, a pak ze sportovních – Ferrari 😛

 

Co vám podle tebe nejvíce v týmu chybí? (mimo peníze)

V poslední době myslím, že trochu toho štěstí 😉

Lektor

Author Lektor

More posts by Lektor